Mode

20+ fraaie Ayvi Dames tassen

Voor de meeste vrouwen is een handtas veel meer dan een plek om je portemonnee of tas in op te bergen. Het is voor hen een kostbaar bezit, een praktische en mooie plek om al je benodigdheden in op te bergen. Maar waarom is een handtas zo belangrijk voor een vrouw? Jeanette Slinger schreef hierover: Is het misschien de functionaliteit, een persoonlijke statement, expressie, mode accessoir of is het soms een status symbool? Het juiste antwoord is volgens mij: “Al het bovenstaande.” Ik ben niet per se een handtas, hoewel ik er meerdere bezit. Ik denk niet zozeer aan status als ik een portemonnee koop, maar ik realiseer me dat ik, naast functie, wat voor mij niet te zwaar betekent en genoeg ruimte voor mijn spullen, dat ik iets over mezelf prijsgeef als ik met mijn handtas rondloop. Echt of nep, luxe tweedehandse handtassen lijken een uitdrukking van wie we zijn en waar we thuishoren op sociaal, economisch en mode gebied. Als ons meest zichtbare modeaccessoire is onze handtas zowel functioneel als symbolisch en brengt het de stam waartoe we behoren over op anderen. Handtassen zijn een vorm van zelfexpressie en een teken van persoonlijke stijl en zijn ook een toegang tot luxe en glamour. Men kan zich dat penthouse-appartement aan Fifth Avenue misschien niet veroorloven; of, de privé safari in Afrika; maar je zou je misschien een deel van die wereld kunnen voelen. De hiërarchie van behoeften van Abraham Maslow is een bekende gelaagde piramide van menselijke behoeften. Het systeem schetst vijf basisbehoeften, culminerend in zelfactualisatie. Zijn theorie stelt dat zodra aan onze basisbehoeften is voldaan, we een hoger niveau van bewustzijn, creativiteit en moreel doel kunnen bereiken. De onderkant van de piramide begint met de fundamentele fysiologische of overlevingsbehoeften zoals lucht, voedsel en onderdak; vordert door Veiligheid en Beveiliging, naar Liefde en Behoren. Mensen moeten een deel van iets voelen, vooral familie en gemeenschap. Merken spelen hier een rol. Mensen willen aangesloten zijn bij andere gelijkgestemde zielen en een merk is een kenmerk van aansluiting. Retailers kunnen en kunnen hier vaak van profiteren door dienovereenkomstig te merchandisen. Het volgende niveau in de hiërarchie van Maslow is achting waar status, acceptatie en erkenning spelen. Mensen willen door anderen (en zichzelf) gewaardeerd worden om zelfvertrouwen te krijgen. Een handtas, die onmiddellijk wordt herkend om zijn stijl, prijs en merkaanhang, is een snelle manier om status, herkenning en het zelfrespect dat eraan wordt ontleend. Susan Engle, CEO van Portera.com, zegt: “Tassen zijn zo belangrijk… ze zeggen beslist iets over je en zijn de zekerste manier voor iemand om te weten hoeveel je hebt betaald. Dat is duidelijk de sleutel! ‘ Het is zeker geen toeval dat bijna de helft van de eerste verdieping en het hele ingangsgebied van Lexington Avenue van het vlaggenschip Bloomingdales 59th Street is gewijd aan handtassen. De eersteklas retailers, Saks, Neiman’s en Bergdorf, ontwerpers en fabrikanten, profiteren van handtassen als het meest lucratieve statussymbool van de 21e eeuw. Met verschillende vrouwen waren er interviews om te begrijpen hoe ze over hun handtassen dachten. Ze waren het er allemaal over eens dat handtassen belangrijk waren en velen hielden ervan om ze te dragen. Waarschijnlijk omdat men met een handtas direct het gewenste effect en imago kan bereiken. En je hoeft het niet te passen. De meeste vrouwen waren het erover eens dat handtassen aan functionele criteria moesten voldoen: bijna iedereen zei dat tassen niet te zwaar mogen zijn. In termen van mode en status waren de geïnterviewde vrouwen van mening dat hun handtas “absoluut deel uitmaakte van hun persoonlijk mode-imago” en dat een handtas, indien verkeerd, “hun modebeeld kan verpesten”. Een jonge financieel adviseur definieerde een ‘statustas’ als ‘… duur … de nieuwste handtas … in een tijdschrift en vaak zie je een beroemdheid die hem draagt …’ De meeste vrouwen gaven toe dat een handtas een investering was en dat ze daarom zochten naar klassieke stijlen “Je wilt geen te trendy look die het komende seizoen gedateerd zal zijn.” Misschien omdat vrouwen bereid zijn veel uit te geven aan een tas, willen ze kwaliteit: “Ik koop voor de lange termijn, niet om weg te gooien”. Sommige vrouwen maakten geen onderscheid tussen echt en nep. ‘Ik heb er nog steeds spijt van dat ik geen replica LV-tas in China heb gekocht. Dus ik denk dat status er toe doet. ‘ Echt of nep, de handtas is een persoonlijke verklaring en een die voor de meeste vrouwen nodig is, leuk om te kopen en leuk om te dragen. Of ze nu bewust of onbewust hun status communiceren, vrouwen voelen zich goed over hun handtassen. Een vrouw vatte het mooi samen: “Klassieke handtassen zijn voor altijd en kunnen samen worden gedragen met wat men draagt om de outfit bij elkaar te brengen of op te vallen en een statement te maken. Ze zijn soms het leukste om mezelf de deur uit te krijgen. ‘
Bij AYVI vindt u ongetwijfeld een handtas of een ander accessoire naar uw smaak. 
Kijk op de website: www.ayvi.com